Red October...

När jag loggade in på Nordnet imorse upplevde jag något som jag aldrig varit med om förut. Inte en enda av mina aktier var gröna utan allt var rött. Ingen aktie fanns listad under rubriken dagens vinnare (tydligen måste aktien ha gått upp för att betraktas som vinnare - negativt duger inte). Betänk då att jag har ca 90 aktier i portföljen så snacka om bred nedgång. I toppen på förlorarlistan, alltså aktien med störst nedgång, hittades Kindred med minus 7-8% och jag gick direkt in och köpte 20 st för 123 kr. Ser nu någon timme senare att Kindred ligger på plus för dagen och handlas för 134 kr. Det har varit stormigt kring spelaktierna under veckan och nu senast gäller det spelrestriktionerna i Holland. Vad tror ni kursen slutar på idag?

Under natten trillade det in lite utdelningar från Brookfield Asses Management samt och ETF S&P 500 och därmed når jag för första gången 5000 kr i utdelningar för september - härligt! Mer om detta i kommande månadsuppdatering. Andra glädjande nyheter var att Swedbank kom med besked om de delar ut 7,30 kr/aktie i november och att Skistar återupptar utdelningarna och kommer dela ut 1,50 kr/aktie i december.

Thule handlas idag utan rätt till den utdelning på 4 kr som sker den 7/10. Aktien backar dock 9 kronor.

Vi är helt klart inne i en tuffare period nu. Lycka till allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar