Kindred - nytt innehav och fyller på

Kindred har jag haft ögonen på under en tid men jag har inte ägt några aktier. Jag tycker bolaget tickar i många boxar såsom tillväxt, utdelning (2,7% direktavkastning), relativt låg utdelningsgrad samtidigt som P/E-talet ligger runt 11. Väldigt attraktivt tycker jag och när så många andra bolag handlas till extrema multiplar så känns detta som lågrisk. När marknaden skickade ner aktiekursen med 6-7% i samband med Q2-rapporten så slog jag till. Jag köpte i ett par omgångar och fick ett GAV på 140,70:-. Rapporten tyckte jag såg bra ut och förhoppningsvis kommer ännu mer av bettandet igång när fler och fler sporter drar igång i höst f f a i USA.

Nordea och Pareto har sedan rapporten släpptes uppdaterat sin rek.kurser till 188 kr resp. 227 kr. 

Nu på morgonen sålde jag lite Sampo och ökade ytterligare i Kindred till kursen 148,70 kr. Vill gärna dubbla innehavet härifrån så att jag kommer upp till ca 1% av portföljen storlek.

Äger du själv Kindred?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar