Inköp veckorna 31-32, 2021

Med de försäljningar jag gjort i Svolder och Latour (som för en gångs skull var vältajmade) så har jag en del pengar i kassan och det kliar i fingrarna att aktivera dessa. Svolder och Latour kommer jag ta in igen, och förhoppningsvis till en lägre kurs än när jag sålde dem. En del av kassan öronmärks för att ta in dessa igen.

Jag har iallafall gjort en del inköp de 2 senaste veckorna. Ambitionen har varit att öka positionerna i Kindred, Minesto och AstraZeneca. Jag har gjort det med flera småköp och totalt sett är Kindred nu uppe i 0,7% av portföljen och AZ 1,2%. Bägge ska upp till det dubbla tänker jag. Utöver dessa köp har det varit spridda skurar. Björn Borg blev ett spontanköp och dök upp på radarn när jag hörde att Lionel Messi synts i sådana kalsonger. Inte mitt livs stoltaste ögonblick som aktieklippare men vem vet vad det kan medföra...

Så här har gracerna fördelats:














Under vecka som var kom kanadensiska Exhange Income Corp ut med sin Q2-rapport. Dom har varit hårt drabbade av flygbranschens kräftgång men bolaget är otroligt adaptiva och verkar nu komma ut starkare. Resultatmässigt är dom nästan tillbaka på 2019-nivåerna. Under kvartalet har de emitterat nya aktier och utspädning har varit ca 5%. Aktierna emitterades till ett värde som motsvarade aktuell aktiekurs och det visar på bolagets attraktivitet. Även fast det är surt att bli utspädd i sitt ägande tycker jag detta var ett styrkebesked. Pengarna kom direkt till användning för några nya förvärv.

Till veckan ser jag mest fram emot Minestos rapport den 19/8. Jag hoppas dom har haft en lyckosam sommar i deras projekt och förhoppningsvis får vi höra några goda nyheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar